Oändlighet

Ibland känns verkligen tiden som en oändlighet, och konstigt nog, känns den ibland alldeles tvärtom.
Sitter på jobbet och väntar på att få sluta, så jag kan få åka till mitt andra jobb. Inte någon speciell rolig väntan direkt. Varför går tiden så otroligt sakta när man sitter på jobbet tillskillnad mot om man satt hemma? En fråga jag antagligen aldrig kommer få svar på.

Har iallafall varit ledig onsdag, torsdag och fredag. Tryggve och jag betämde oss för att göra något, och med andra ord ge oss iväg från den otroligt tråkga staden Vimmerby. Vi åkte ner mot Kalmar och Öland, med tanke att cykla omkring på Öland litegrann.
Onsdagen tillbringade vi dock i Kalmar tillsammans med Tommy. Vi åkte i och för sig över till Harrys i Borgholm, och spelade bowling och åt lite. Vem som vann är mindre intressant... Sedan begav vi oss tillbaka till Kalmar där vi senader under kvällen besökte Harrys, Vallen, Enesto och Krögers. En ritktig trevlig kväll för att vara helt oplanderad. Sedan fick vi självklart övenatta på stans bästa vandrahem, hemma hos Tommy. Rekommenderar det grymt mycket. Tack ännu en gång för din gästfrihet!
torsdagen, efter en lång stund i sängen, begav vi oss, nu utan skåningen, till Öland för att genomföra den planderade cykelturen. Vi cyklade ungefär 4 mil, och det kändes lite i benen efteråt, men mest i vänstra skinkan, men detta på grund av bowlingen (!) Vi avsultade dagen med en mycket god middag i Färjestaden innan vi sedan åkte hem till Vimmerby, och vardagen kom snabbt, alldeles för snabbt inpå.

Vi har sutti och kollat över kamera och mp3-spelare. Och vi har väl nästan bestämt oss för kameran, och jag har nog nästan bestämt mig för en iPod. Så nu ska bara Tryggve välja mp3-spelare, så är vi ännu ett steg närmare resan.
Beställt visum har vi också gjort. Klappa händerna för oss.

Nu ska jag fixa lite innan nästa arbete kallar.

Hade bra och ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback