Tisdag

Dagarna närmar sig nu, och det är nu endast 25 dagar kvar här hemma i kalla Sverige. Kan inte fatta det.
Vi har fixat i princip allt det sista nu, boende, försäkring, greyhound buss, vaccination, kamera, iPod, resedagbok (!)...etc... Det enda vi har kvar att göra är att växla in pengar, gå till banken och få ytterligare ett sånt där skrapkort till VISA kortet, sen ska vi även gå och prata med herr Budo på skattemyndigheten och se så vi gör allt rätt med skatten nere i Australien. Lite småpill finns även kvar. Det jag nu mest fruktar för är själva packningen. Jag har så himla svårt att kunna begränsa mig, och jag vet ärligt inte vad och hur mycket jag ska ta med mig? Hur många strumpor ska man exempelvis ta med till Australien?...

Alla de helger som är kvar (bara 3 st) är nästintill fullbokade. Nu i helgen den 14-16 sept ska jag ner till Mia i Kalmar och hälsa på henne. Det blir förmodligen jag, Hannah och Lollo som åker ner. Kanske Anton också. Ja, Mia har faktiskt blivit vuxen och tagit sitt pick och pack och flyttat ner till Kalmar för att bli sjuksköterska. Vet vem jag ska ringa om jag blir sjuk nu. Det ska bli kul och se hur hon har det. Kan ju erkänna att jag är lite avis på henne faktiskt. Vill också ha ett eget ställe, ett eget hem och ett eget liv. Men det tar jag i tu med om ett år.

Helgen efter det 21-23 sept, blir det förmodligen lite avskedskalas/party för mig hemma hos mig på fredagen. Då är god mat, god dricka, väldigt gott sällskap och sing star inbjudna. Hoppas det blir en toppen kväll med alla de underbara människorna som jag kommer sakna så otroligt mycket.
Har inte riktigt bestämt än vad som händer på lördagen och söndagen, men kan nog bli att röja lite i Tryggves lägenhet.

Helgen den 28-30 sept, ska vi åka till Göteborg för att säga hej då till Tryggves familj och vänner. Ska bli kul att hälsa på härliga Göteborg igen, får se om det är dit våra vingar tar oss nästa höst.... Antagligen kommer vi åka ner redan på torsdagen om jag får ledigt från jobbet, så vi kan åka hem tidigt på söndagen för att då ha födelsdags/avskedskalas hemma hos mig med mi familj. Vi ska då fira mamma som fyller år den 23 sept och Tryggve som fyller år den 29 sept. Har ingen aning om vad jag ska köpa till någon av dom.

Jaha, och helgen efter det, den 5-7 okt, vet jag precis vad vi gör. Vi lyfter från Arlanda 15.40 den 6:e oktober.
Sen börjar äventyret...

Ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback