Hemma

Nu är jag hemma i Sverige och Vimmerby igen, efter mitt livs äventyr.
Ett halvår gick otroligt fort, och man kan nu inte förstå att man har varit borta så länge. Allt är sig likt här hemma, och man är redan, efter bara en vecka, uttråkad igen.
Fick jag chansen skulle jag åka igen. Utan tvekan.

De första fem månaderna tillbringade vi i underbara Australien. Något som kom att bli vårt andra hem. Jag längtar tillbaka dit något fruktansvärt, till alla nya vänner man har fått. Den sista månaden var vi i Thailand och hade bara semester. Härligt land.

Men måste jag välja en favorit så var det Australien. Vi tillbringade ju så mycket tid där, så det kom  en väldigt nära hjärtat.

Nu väntar framtiden.
Jag har sökt in till en utbilding i Kalmar till hösten, som jag hoppas att jag lyckas komma in på. Så nu letar vi lägenhet för fullt, älsklingen och jag.

Vi har varit tillsammans i drygt ett år nu, och det har varit den mest fantastiska tiden i mitt liv. Han är helt underbar, och jag skulle aldrig ha klarat den här resan utan honom. Jag ser nu fram emot att bygga ett liv tillsammans med honom.

Man har lärt sig mycket om sig själv under detta halvåret. En sak som jag har lärt mig, och som jag tidigare tvekade om är
"Det löser sig alltid"
Det stämmer faktiskt. Det löser sig alltid, oavsett hur hopplöst allt känns, så löser det sig alltid. Det är något som jag nu kommer ha använding av i framtiden.

Dags att gå ner 6 månaders semesterkilon nu också. Det behövs. Man kunde ju hålla sig lite aktiv i Australien, men i Thailand var det bara semester som gällde. Men det är skönt att vara igång och träna igen. Svenska sommaren vankas ju nu också, även om det är svårt och tro det när det är så kallt.
Man är ju van att gå i shorts och flipflop.

Nu ska jag krypa ner i soffan hos min älskling. Det hör ju till att man ska somna i soffan framför tv:n, speciellt på söndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback